Zildjian 18" A Custom Crash
Artikkelnummer 1820516En fantastisk allsidig crash som passer til de fleste musikstiler. En pen og musikalsk cymbal som høres uten å ta overhand.
18" Zildjian A Custom Crash - Så allround det kan bli!
A Custom passer til alt fra Metal til Dansband! En pen, briljant & "lagom" crashcymbal som bare finnes der uten å ta overhand eller stikke ut for mye. Disse egenskapene har gjort serien til en favoritt blant mange trommiser verden over.
Modellen som heter "Crash" er den mest solgte modellen i serien & er utrolig lagom på alle måter. Den responderer & åpner seg lynraskt, er utrolig dynamisk & åpner seg og lar som en crash også ved mykere spilling. Den har likevel kraften & projeksjonen til å trenge gjennom distorte gitarer og pumpende basslinjer, både ut i rommet for lytteren, for dine bandmedlemmer & for deg som sitter bak trommesettet. Crash-modellen har en perfekt avveining av topp, briljans, kropp & varme så den passer til så utrolig mange ulike musikstiler, allround er bare fornavnet.
Spesifikasjoner:
- Størrelse: 18"
- Modell: Crash
- Legering: Zildjian's Secret Family B20 Alloy
- Finish: Brilliant
- Zildjian's Art.nr: A20516
A Custom - En mangeårig suksess!
Ånda siden A Custom ble lansert i 1993 etter et samarbeid med Vinnie Colaiuta har serien vært en hit & en av de mest solgte crashene i Zildjians sortiment.
Med en utrolig rask respons, en cymbal som åpner seg selv ved svakere spilling & med en lyd fylt av både briljans, varme & en behagelig bunn, gjør disse crashene jobben på en elegant & behagelig måte uten å ta overhånd, men & fortsatt med en tydelighet & projeksjon som gjør at de trer igjennom vegger av distorte gitarer.
Crashene finnes i flere forskjellige størrelser & modeller, slik at du kan finne akkurat den perfekte allroundcrashen for deg!
Zildjian - Genuine Turkish Cymbals Made In USA
Alle selskaper har sin historie, Zildjian's starter år 1623. Zildjian er armenisk og betyr "Cymbalmakeren".
Navnet ble gitt på 1600-tallet til alkymisten Avedis fra Konstantinopel. Under et av sine prosjekter for å fremstille gull på kunstig vis, hadde han blandet en legering av kobber, tinn og sølv. Han fikk aldri noe gull ut av det, men Avedis oppdaget at legeringen hadde fantastiske lydegenskaper. Han bestemte seg for å endre retning og begynte å lage cymbaler. Avedis hadde større suksess med den nye virksomheten enn med alkymi. Hans cymbaler spredte seg langt utenfor Konstantinopel, og oppskriften på den unike kopper-, tinn- og sølvlegeringen ble arvet av hans barn som måtte drive virksomheten innen familien.
Fra Tyrkia til USA
300 år senere het familiens overhode igjen Avedis (Avedis den første sin sønnesønnssønnssønnssønnssønnssønnssønn). Denne Avedis emigrerte i 1908 til USA.
Da det var på tide for ham å overta familiefirmaet, bestemte han seg for å flytte cymbalproduksjonen til det nye landet, nærmere bestemt til Boston.
Avedis ble kjent med de fleste av tidens kjente trommeslagere. Spesielt ble han god venn med Gene Krupa, som bidro med flere ideer som har vært helt avgjørende for alt moderne trommespill. For eksempel markerte Gene takten med sine cymbaler i stedet for med bruising-the-snare, noe som var det vanlige til da.
Gjennom sitt samarbeid med disse trommeslagerne utviklet Zildjian en rekke cymbaltyper som vi i dag tar for gitt. Ride-, crash-, hihat- og splash-cymbaler — alle er opprinnelig oppfunnet og navngitt av Avedis. Zildjian har kontinuerlig utviklet nye cymbaltyper, produksjonsmetoder og materialer. I sitt arbeid fortsetter de å hjelp av profesjonelle trommeslagere og perkusjonister. Grunnlaget for Zildjians posisjon som verdensledende cymbalprodusent er og forblir likevel den gamle Avedis' metalllegering og et håndverk som strekker seg over fire århundrer.