KORG MA-2-BLBK Metronome, Blue and black.
Artikkelnummer 8057039Smidig metronom med alle nødvendige funksjoner, innebygd stemmetone og utrolig batteritid.
Kompakt og brukervennlig metronom i blått og svart - Korg MA-2-BLBK
Metronom med alle ønskede funksjoner og en utrolig batteritid!
Metronomen kan justeres i tempo der 4 deler er 30 - 252 bpm. Du kan justere tempot manuelt med intervaller på 1bpm eller bruke Tap-funksjonen og tappe tempoet på Tap-knappen for å finne riktig tempo. Du kan velge mellom 9 ulike taktarter og 8 underinndelinger.
Du kan koble til et par hodetelefoner og høre et klikk i riktig tempo i disse eller velge å høre metronomen i den innebygde høyttaleren. Displayet har både piler og en pendel som viser tempoet. På baksiden finnes et utskyvbar støtt, så du kan sette din MA-2 på et bord når du øver.
MA-2 har også valgt stemmetone fra C4-B4, slik at du kan stemme instrumentet uten å måtte finne frem en annen enhet.
Timer Mode
Inne i metronomen finnes noe som kalles Timer Mode, hvor du kan sette et intervall hvor metronomen stiller seg stille. Dette er en øvingsfunksjon slik at du kan sjekke om du kan holde riktig tempo selv om metronomen er stille.
En veldig praktisk, brukervennlig og komplett metronom med utrolig batteritid, opptil 400 timer avhengig av hvilket batteri du bruker og innstillingene du har. Perfekt for både øving og band-/ensemble-spill.
Spesifikasjoner MA-2-BLBK:
- Farge: Blå og Svart
- Tempo: 30 - 252bpm
- Tempeprecision: +/- 0,02%
- Taktarter: 9
- Underinndelinger: 8
- Tap-funksjon: Ja
- Høyttaler: 15mm Piezo
- Hodetelefonutgang: 3,5mm stereotelefon
- Display: LCD
- Referansetone: C4 (261,63Hz) - B4 (493,88Hz)
- Tonpresisjon: under 1 cent
- Kalibrering: A4=410 - 480Hz (i steg på 1Hz)
- Størrelse: 100 x 60 x 16mm
- Vekt: 68g
- Drift: 2 stk AAA-batterier, følger ikke med
- Batterilevetid: Opp til 400 timer avhengig av batteritype og bruk
- Veldig brukervennlig
- Volumkontroll
KORG - Innovation siden 60-tallet
Korg ble grunnlagt i Japan tidlig på 60-tallet av Tsutomu Katoh og hans kollega Tadashi Osanai. Firmaet het opprinnelig Keio Electronic Laboratories og flyttet inn i sine første lokaler i 1962. Navnet Keio ble valgt fordi det inneholdt initialene til de to grunnleggerne. Det var også navnet på jernbanestrekningen rett utenfor verkstedet deres.
1963 introduserte Katohs og Osanais første produkt Doncamatic DA-20, en elektrisk rytmeboks basert på roterende disker. DA-20 fikk en oppfølger i DA-11, en fullt elektronisk DoncaMatic-modell.
Noen år senere ble Katoh kontaktet av Fumio Mieda, en ingeniør som ønsket å bygge en ny type orgel. I motsetning til de fleste av uketidens orgler, var Miedas versjon programmerbar. Selv om han brukte ordet orgel, hadde han praktisk talt konstruert en synthesizer. Femti eksemplarer ble produsert og solgt under det nye navnet Korg, som er en forkortelse av Keio og Organ (det engelske ordet for orgel).
På 70-tallet utviklet Korg mange synthesizermodeller som Mini Korg, PE-1000 Polyphonic Ensemble og MS-20. Ikke bare satset de på synthesizere. I 1975 lanserte de verdens første lommestørrelse sampler, WT-10, en modell som har fått utallige etterfølgere.
1981 kom PolySix, en synthesizer som var unik fordi den var programmérbar, polyfonisk og (kanskje viktigst av alt) så billig at nesten hvem som helst hadde råd til å kjøpe en. Et stort steg fremover skjedde i 1988 med Korg M1, en synthesizer som hadde realistiske sampling-baserte lyder, trommemaskin, sequencer og digital effektenhet, alt kombinert i ett instrument — verdens første workstation, med andre ord.