Hopp til innholdet

Salgsbetingelser

Kundestatus

EM Nordic AS er importør av musikkinstrumenter og pro audioprodukter.

  • Salg av musikkinstrumenter
    Vi selger til utvalgte forhandlere over hele landet. Fagforretninger kan søke om kundestatus på eget skjema. Privatpersoner blir henvist til nærmeste forhandler.
  • Salg av pro audioprodukter
    Vi selger til lydfirmaer og utvalgte forhandlere over hele landet, samt til storforbrukere.

Salgsvilkår

Levering skjer, dersom ikke annet er avtalt, mot kontant betaling eller postoppkrav. For å få levert varer på kreditt, kreves av oss innvilget kontokreditt. Alle kunder er velkomne til å søke om kreditt. Send kopi av siste års resultat og balanse så foretar vi en kredittvurdering.

Betalingsvilkår ved fakturering

Normalt er betalingsvilkårene pr. 30 dager netto. Ved mislighold vil kreditten bli vurdert på nytt.

Etter forfall beregnes rente etterskuddsvis med 1,5% pr. måned, samt kr. 50,- i gebyr pr. rentefaktura.

Leveringsvilkår

Levering skjer FOB vår speditør i Oslo. Alle fraktkostnader inkl. oppkravsgebyr fra vår speditør i Oslo til kjøper belastes kjøper. Levering skjer for kjøpers risiko, og forsendelsen forsikres for kundens regning om ikke annet er avtalt. Levering skjer normalt omgående. Restordre eldre enn 3 mnd. sendes etter avtale med kunden. Ordre under kr 1 000,- eks. mva belastes med kr 75,- eks. mva i ekspedisjonsgebyr. Faktureringsgebyr kr. 25,- eks.mva.

Garantivilkår

Vi gir 15 månders garanti fra fakturadato mot fabrikasjons- eller materialfeil, om ikke annet er angitt. Garantien omfatter ikke feil som har oppstått gjennom inngrep i apparatet eller feilaktig kobling. Under garantitiden reparerer em nordic as apparatet kostnadsfritt. Fraktkostnad til oss betales av kjøper, returfrakt betales av em nordic as. Forøvrig følger vi Grossistforbundet for Musikkinstrumenters garantibestemmelser.

Ved innsending av produkter for garantireparasjon må følgeseddel med følgende opplysninger vedlegges:

  • Sluttbrukers navn og telefonnummer.
  • Apparatets fabrikat, modell og serienummer.
  • Hvis garanti: Henvisning til fakturanummer fra em nordic as.
  • Grundig feilbeskrivelse. Få med hvordan feilen først oppstod, om det er en periodisk feil, om feilen kun fremkommer under spesielle betingelser, evnt hvilken kanal osv.

Reklamasjoner

Reklamasjon må skje skriftlig i løpet av 14 dager etter mottagelsen, og må begrunnes.

Retur av varer

Retur av varer skjer kun etter avtale. Varen må returneres i fullgod stand i originalemballasje og pakkes godt. All retur skal ha følgeseddel med henvisning til em nordic as sitt ordre- og fakturanummer. Gods med mottakerfrakt aksepteres ikke uten etter avtale. Avvik på dette eller ubegrunnet retur, vil medføre returgebyr på 20% av varens nettoverdi, minimum kr. 30,- som belastes konto.

Produktet er lagt i handlevognen